چاپ کتاب - انتشارات سخنوران -چاپ کتاب- تبدیل پایان نامه به کتاب-مراحل چاپ کتاب - انتشار کتاب - چاپ کتاب شما - هزیه ی چاپ کتاب - تبدیل پایان نامه به کتاب - چاپ مقاله ای اس ای و ای اس سی

—————————————-

اوضاع کتاب‌های چاپی در آلمان چگونه است؟! مشاوره چاپ کتاب 09120617283 وش

انتقاد وزیر فرهنگ آلمان از کتاب‌های پرفروش

اوضاع کتاب‌های چاپی در آلمان چگونه است؟!

 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
 
 
وزیر فرهنگ آلمان در مراسم اهدای جوایز به کتاب‌فروشان آلمانی گفته است اجازه نمی‌دهد بازار کتاب تنها در اختیار کتاب‌های پرفروش باشد.
 
 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آلمان برای حمایت از کتاب‌های کاغذی هر سال جوایز نقدی به کتاب‌فروشی‌های مستقل، کوچک و کم‌درآمد اختصاص می‌دهد تا از این طریق بتواند فرهنگ کتابخوانی و لمس کتاب‌های کاغذی را حفظ کند.
 
دیجیتالی و تجاری کردن کتاب در خانه چاپ و انتشارات گوته به عنوان یک آسیب و تهدید جدی شناخته شده است. اما به نظر نمی‌رسد آلمانی‌ها از خواندن کتاب‌های کاغذی خسته شده باشند؛ هر چه باشد صنعت نشر و چاپ برای اولین بار در نیمه قرن 15 میلادی در آلمان اختراع شد.
 
کشور آلمان به عنوان کشوری ضد تکنولوژی شناخته نمی‌شود. آن‌ها مخترع دستگاه پخش mp3 هم بودند؛ اما آلمانی‌ها همچنان از طرفداران پر و پا قرص کتاب‌های کاغذی باقی مانده‌‌ا‌ند.
 
دویچه‌وله گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد علیرغم حاکمیت بی چون و چرای کتاب‌فروشی‌های الکترونیک مانند آمازون و کیندل، کتاب‌فروشی‌های پایتخت آلمان همچنان ‌پررونق و شکوفا هستند.
 
اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشی‌های آلمان گفته تعداد کتاب‌فروشی‌های مستقل ‌بین سال‌های 2011 تا ‌2013 در آلمان از ‌299 کتاب فروشی ‌به 356 کتاب‌فروشی رسیده است.
 
این اتحادیه هم چنین اعلام کرده که سال گذشته تنها 17 درصد از کتاب‌هایی که در آلمان به فروش رسیده به صورت آنلاین خریداری شده است.
 
علاقه آلمانی‌ها به صیانت از کتاب‌های کاغذی در جایزه نسبتا جدید و سخاوتمندانه به کتاب‌فروشی‌هایی که کتاب کاغذی می‌فروشند، خودش را آشکار کرده است.  این جایزه هم چنین مشوق و محرک کتابخوانی به‌خصوص میان جوانترها بوده است.
 
مونیکا گروتر، وزیر فرهنگ آلمان در سومین سال اهدای ‌این جایزه در شهر هانوفر به معرفی این جایزه پرداخت و در آخر به 117 کتاب‌فروشی مبلغ 850 هزار یورو (بیش از یک میلیون دلار) به عنوان جایزه داده شد. در این میان سه کتاب‌فروش برتر ‌نیز مبلغ 25 هزار یورو دریافت کردند.
 
این جایزه با هدف ترغیب مشتری‌های کتاب آنلاین به خرید کتاب‌های کاغذی اهدا می‌شود.
 
وزیر فرهنگ آلمان در مراسم اهدای این جوایز گفت: ما می‌خواهیم از تبدیل فرهنگ به یک کالای تجاری جلوگیری کنیم و نیز اجازه ندهیم که بازار کتاب تنها در اختیار پرفروش‌ها باشد.
 
برندگان برتر امسال کتاب‌فروشی‌هایی در شهرهای ساکسون، کلن و الیت برمن بودند.
 
هیئت داوران از میان 502 متقاضی که درآمد سالانه آنها کم‌تر از یک میلیون یورو بوده دست به انتخاب زده است. اهدای این جوایز در راستای حمایت از کسب وکارهای کوچک و ترغیب جوان‌ها به لمس کتاب‌های کاغذی بوده است. طبق گزارشی که ماه آگوست منتشر شده، 61 درصد از کودکان آلمانی  بین 6 تا 13 سال به طور منظم کتاب می‌خوانند. نیمی از کودکان در همین رده سنی  نیز مجله‌های کودکان یا کتاب‌های کمیک را سه بار در هفته مطالعه می‌کنند.
 
این گزارش نشان می‌دهد که تنها یک کودک از بین سه کودک آلمانی یوتیوب تماشا می‌کند.

, , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *